SofiaEriksson

Alla inlägg den 1 juli 2010

Av Sofia Eriksson - 1 juli 2010 16:00

Hejsan :) Idag har jag varit och klippt mig :P. Men bara luggen. Klippte den kortare så att jag såg nåt ;P Bara över ögonen vill inte ha kortare. Sen efter att jag klippt mig var jag och mamma i ica sen gick vi hem och jag var tvungen att dammsuga :( det är sååå jobbigt ! Mamma gjorde pannkakor till lunch medans jag dammsuga :). Sen tittade jag klart på Cleopatra som jag började kolla på igår (igen ;P). Jag är helt beroende av den ! Sen satte jag mig vid datan och mamma har gått till jobbet (för längesen) och pappa är på jobbet så jag är ensam hemma. Men pappa slutar snart. Men nyss innan jag börja blogga kolla jag på bilder på hotellet vi ska bo på i Turkiet :D:D Jag lääängtar verkligen dit !!!! Vi ska åka den 14 September och kommer tbx efter en vecka :) Det blir bara jag och mamma som åker, pappa kunde inte :(( Men det går bra att bara åka med mamma :D. Sist jag var utomlands var i Februari. Jag och mamma åkte till Egypten :D Det är jätte fint där :D Vi var nere i en pyramid och bredvid dom som man fick gå ner i var det en lite mindre pyramid som en kvinnas pappa hade byggt åt henne. Det var typ nästan 1 miljon stenar och han la en sten för varje man hon legat med XP. Och sen var vi i Kairo och inne i ett museum och jag fick se kungliga mumier :D Vi skulle titta på djur mumierna med men vi hann inte :( (vi åkte med en grupp och en guide runt på olika ställen och man hade bara några timmar på sig att kolla på allt). Det var jätte coolt på museumet (och i pramiderna såklart). Dom hade uppfunnit massor med saker medans alla andra i världen fortfarande försökte hitta på elden -.-'' Men nu blir dom bara dummare och dummare medans vi blir smartare och smartare. Dom hade tagit bort några stenar högst upp på pyramiden !! Men jag kommer inte ihåg varför :/. Sen innan det var jag och mamma i Kina, Peking :D. Där åkte vi oxå runt med en grupp och guide på massa olika coola ställen. Det var ett typ tempel som en kille hade gett till sin mamma i mors dag present :P. Men det var lite jobbigt att vara blondin i Kina. Några pekade och skrattade (!!) (inte bara på mig utan två till tjejer som var med), och jätte många ville ta kort på mig (och dom). Och självklart sa mamma ja gärna så jag var tvungen att ta kort med dom -.-''' Haha :P men nu kan jag inte skriva mer, pappa kommer hem så hejdåå bilder kommer kanske //SofiaEriksson  

Presentation


Hej ! Välkommen till en 14årings perspektiv ! Denna blogg handlar om mitt liv och det som händer. Alltså min vardag, skolan och vänner. Hoppas du gillar den !

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards