SofiaEriksson

Alla inlägg under december 2010

Av Sofia Eriksson - 31 december 2010 23:45

                                       Tidstinställt inlägg


Hej ! Detta är ett tidsinställt inlägg, vet inte vad jag gör just nu men jag vill bara önska er alla ett gott nytt år ! :) Hoppas ni har haft ett bra 2010 och att ni får ett fantastiskt 2011 :) Hejdå !!


                     


Jag vet att det är en kvart kvar tills 2011 men det gick inte att ställa inlägget senare än kvart i :P Hejdå !

Av Sofia Eriksson - 31 december 2010 22:39

Hej ! Ledsen för seg uppdatering ! Idag har jag vart och handlat med pappa och sen slappat (igen ;) ). Har inte så mycket att säga om vad ag gjorde idah. Jaa nu har dom sista timmarna av 2010 kommit... 2010 har varit ett... annorlunda år, om man kan säga så. Mycket skratt och trevliga stunder och en del lite mindre trevliga stunder har det vart. Träffat en del helt fantastiska personer och några har jag blivit mer bekant med ist för vän eller vad man nu ska säga. Jag har blivit vän med personer jag inte kunnat tänka mig bli vän med, eller som jag inte gillade förra året t.ex Nämner inga namn. Jag hoppas iaf att 2011 kommer bli ett bra år med mycket skratt och trevliga stunder ! :) Okej men kanske skriver nåt mer inlägg senare om inte (och även om) Gott nytt år och hoppas ni har haft ett bra 2010 och att ni får ett fantasktiskt 2011 :) Hejdå !!

Av Sofia Eriksson - 30 december 2010 16:03

Hej ! Nu sitter jag i mitt rum och bloggar medans mamma är i köket. Vi har Alice idag oxå :D Hon ska stanna hos oss tills på söndag ! Det är kuul ! Idag har jag mest lekt och gosat med Alice, och Gimmi och Busan såklart. Nyligen har jag och mamma bakat :P Subway kakor skulle vi göra, men det blev lite mer choclate chip cookies, men det äe typ samma sak ;) Jag hoppas det blir gott, första gången vi bakar det o.O Jag har inte hållt på med datan så mycket idag, faktiskt. Max en timma kanske. Snart ska vi smaka på kakorna, dom ska bara bli lite svala först. Okej men ska kolla hur det går för dom, hejdå !!

Av Sofia Eriksson - 29 december 2010 23:27

Hej ! Ledsen för seg uppdatering, men idag har jag varit mycket ''upptagen'' ! Först kollade jag klart på Rädda Willy och sen kolla jag på Ellen DeGeneres show, (åhh jag vill verkligen åka rill USA och kolla på den showen !! :( ), och sen kom mormor och morfar till mig för dom skulle lämna några raggsockor till mamma och seen kom mina the sims 3 Nattliv och Destination Världen !! :D ÄNtligen ! Så jag installerade Nattliv idag och medans det ladda hämtade jag Gimmi (hon var hemma hos faster idag) och sen spelade jag och sen har jag läst lite ur min nya bok, och den suger ! Fast jag sa till mamam att den var okej så hon inte skulle bli ledsen :) En snäll lögn var det ! Aja men sen spelade jag lite mer och kolla på tv och nu ska jag skriva klart detta och sen så ska jag sova ! För klcokan 8 imorogn bitti så kommer Alice (fasters hund) till oss, efersom hon ska vara hos oss till nyåar ! Men en sak som har verkligen vart sämst idag var : mamma gick äntligen med på att prova och ha Tigris i en vecka och rindgde och skulle fråga katthemmet men då var han redan tingad bara nåra timmar inanna !! Ganska sur på mamma som inte lyssna på mig tidiagre ! Arrghhhh jag blir brara arg när jag tänkter på det ! Okj men nu snackar vi inte om det ! Lefsen för att jag stacar så konstigt idag men mina armar känns stela av allt the isms spelande och sem är jag trött. Nej, nu så ska jag gå och dricka lite vatten, sen bosta tänderna och ssen bums i säng ! Bloggar när jag orkar/kan/har tid imorgon ! Godnatt !! :)

Av Sofia Eriksson - 29 december 2010 12:24

Hej !! Just nu så kollar jag på Rädda Willy 3. I förrigår så kolla jag på 1:an och igår kollade jag på 2:an så nu måste jag ju kolla på 3:an ;) Dom är okej filmer, bra men inte jätte bra. Har sett alla förut men det var flera år sen. Men ändå så kommer jag ihåg dom. Idag är jag ensam hemma :D Pappa jobbar och dom på mammas jobb ringde tidigt imorse och sa att hon behövde jobba. Så tills 4/5 är jag ensam. Det är såå skönt ! Men gud vad jobbigt det var, dom som ringde väckte oss typ 7 ! Och typ kvart över 7 så gick mamma och kvart över 9 och 10 över 10 och en till gång så ringde mmammas konpis men jag var för trött för att svara mend et var oxå skit jobbigt, hon ringde hela tiden ! Fan om man inte svarar, irng på mobilen ist ! Idag vet jag inte vad jag ska göra, men först och främst ska jag kolla klart på filmen och sen kasnke rensa min garderob och böja läsa min nya bok som jag fick i julklapp och sen kanske slappa :) Det suger att vi inte har något badkar ! Annars skulle jag ta ett långt varmt bad och ha en ansiktsmask på :) Och ha lite baby olja i så man blir len ;) Snacka om att jag vill flytta härifrån ! Min lägenhet SUGER !! Okej men nu börjar filmen igen om vilken sekund som helst så hejdå !

Av Sofia Eriksson - 28 december 2010 22:46

Hej ! Just nu kollar jag och pappa på Pirats of the Caribbean 3. Jag har alltid trott att det var sista och ett super dåligt slut på film serien men det kommer en till film 2011. Det är bra :) Min syrra och hennes kille var och åt hos oss idag. V åt kyckling, tjockis pommes frits och bearneise sås, skiita gott ;) Sen gick dom efter en timme kanske. Sen dess har jag faktiskt hållt på med datan och kollat på tv. Mina the sims har fortfarande inte kommit men mamma fick ett mejl igår och dom postade iväg dom igår så dom kommer imorgon eller i övermorgon. Efter filmen ska jag sova eftersom filmen slutar 00:30. Imorgon är mamma ledig så jag är fortarande inte hemma ensam, hon är ledig på torsdag med men på fredag, då jobbar båda ! Så jag hoppas att jag får vara ensam hemma då. Okej men nu börjar filmen igen så godnatt :)

Av Sofia Eriksson - 28 december 2010 16:18

Hej ! Nu har jag precis sattit på datan för 1:a gången idag ! Nu kommer mamma bli glad haha ;) Pappa var hemma idag men det var väll okej. Just nu är han ute med Gimmi och Tea. Vi är hundvakt åt Tea (min farmors hund) tills ikväll. Sen kasnke amanda och Robin (min syrra och hennes kille) kommer och äter hemma hos oss. Jag har inte fått mina yhe sims 3 idag så jag hoppas dom kommer imorgon. Eller så kanske mamma har fått en lapp som säger att man måste gå till ica för att hämta paketet, det kansk är för stort för brevlåde inkastet. Snart ska jag kolla på simpsons men det är reklam just nu. Idag har jag bara tagit det lungt och vart hundvakt. Okej har inte så mycket mer att skriva så hörs sen, vet inte när men kanske idag. Hjdå !

Av Sofia Eriksson - 28 december 2010 00:39

Hej ! Jag är hemmmmmskt ledsen för en sån dålig uppdatering idag !! Idag har jag suttit alldeles för mycket vid datan ! Känner det i hela kroppen. Så imorgon ska jag sitta så lite vid datan som möjligt ! Kanske bara knappt en timma för att kolla allas bloggar och blogga lite själv m.m Men absolut inte mer ! Om inte mina the sims 3 kommer för då blir det att jag sitter vid datan så lite som möjligt i övermorgon istället haha ;) Idag var ju som sagt min pappa hemma (är inte sur på honom längre) men jag hoppas att han inte är hemma imorgon, han såg ut att inte må dåligt nu på eftermiddagen så man får hoppas på det bästa ;) Jag satt nu och tänkte om inte mina the sims 3 kommer så ska jag försöka plugga lite, har ju faktiskt matte prov veckan efter att skolan börjat och jag fattar ingenting av det - Algebra och Ekvationer, så onödigt att kunna ! Det räcker med plus, minus, gånger, delat och kasnke procent ifall man ska veta priset på nån rea eller nåt. Okej men nu ska vi inte skriva om matte här inte ! På nyår ska vi ha Alice (min fasters yngsta hund) :D Det ska bli kul, men på nyår ska jag bara vara hemma för vi ska ju ha henne och sen är Gimmi och Busan väldigt skott rädda så jag vill inte lämna dom. Alice är inte skott rädd iaf och det är skönt ! För er som inte fattar vad jag menar med skott rädd (men det gör väll alla men skriver ändå ;)) så betyder det att man är rädd för skott, asså typ pistol skott och raketer och när saker smäller högt. Och om det smäller flera gånger i rad som det gör på nyår så blir Gimmi och Busan väldigt rädda, När busan går så trycker hon sig mot väggen och gömemr sig och Gimmi ligger under mammas och pappas säng och gömmer sig. Okej nu vet jag inte vad jag ska skriva mer så godnatt haha :P Hoppas ni har haft en bra jul och en bra start på lovet !

Presentation


Hej ! Välkommen till en 14årings perspektiv ! Denna blogg handlar om mitt liv och det som händer. Alltså min vardag, skolan och vänner. Hoppas du gillar den !

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards