SofiaEriksson

Alla inlägg under augusti 2010

Av Sofia Eriksson - 31 augusti 2010 18:32

Jag är lite sur just nu.. Men det berättar jag varför efter jag berättat om igår och idag. Igår kväll efter mitt senaste inlägg gjorde jag inte så mycket. Hade bara lite ont i tänderna.. Sen idag vakna jag 7 och jessica kom tio i 9 och vi börja 9 -.- (+ det tar ca 10 min att gå till skolan från mig), men vi gick snabbt och när vi bara gått en liten bit så mötte vi Kajsa så vi gick/sprang med henne också. Sen var vi i skolan till ca 14.00 sen gickj jag och jessica hem. När vi var på en parkering/gård som vi går igenom till och från skolan varje dag som ligger ett hus ifrån mig så såg jessica en fågel som satt helt stilla på marken så vi gick närmare och jessica gick ändå fram och stod typ 10 cm ifrån den :O Sen jag med men den gick inte och allt :O Den var jätte fin och lugn ?? Vi tror den var sjuk för den rörde sig knappt (eller så var den bara rädd haha xP) fast vi stod typ 1 cm ifrån den utan att den rörde sig !! Jag har bilder men måste lägga in dom på datan först. Vi var typ hos den i en halvtimme nästan 45 min :P Sen gick vi hem och jag gick och satte mig i soffan och kolla på ett desperate housewives avsnitt och sen åt vi 8jag, mamma och pappa) sen duscha jag och dom har gått till stan. Så jag är ensam hemma nu. Egentligen skulle min syster komma men hon kunde inte så hon ska komma imorgon. Senare vet jag inte vad jag ska göra. Men om varför jag är sur : För mina tänder gör sååå jäävla ont !! Jag brukar egentligen skriva j*vla men nu orkar jag fan inte bry mig ! Dom där jäkla tandläkarna som har bestämt att jag måsteha tandställning !! Jävla idioter.. Dom har spänt den så det gör så in i helvetet ont ! Jag har aldrig haft så här ont när dom spänt den förut och jag har haft den i 1 år nu !! HrrgmmmmgvagvwdipVB. Aja måste dom så måste dom antar jag.. Aja men nu orkar jag inte skriva mer, skriver mer när jag har tid hejdå :) //SofiaEriksson  

PS. Bilder på mig, jessica o fågeln (som jessica döpte till Pippi om det är en tjej eller Poppe om det är en kille XP) kommer förmodligen nästa gång jag bloggar :) Kanske andra oxå men inte helt säkert ;P  

Hej

Av Sofia Eriksson - 30 augusti 2010 18:01

Hej :) Just nu är jag hemma ensam och kommer vara det i ungefär 2 timmar så jag tänkte passa på att blogga lite :D Min mamma tränar och min pappa är hos en kompis. Idag har jag vart i skolan som inte är så intressant att skriva om så det hoppar jag över lite ;) Först vaknade jag 7 och jessica kom tjugo över 8 fast hon skulle komma 8 -.-'' sen gick vi till skolan (och kom i tid) sen var jag i skolan tills 10 sen skulle jag till tandregleringen (för tandställningen). Det gick bra där men dom har spänt så det gör ont i tänderna. Men sen åkte jag tbx till skolan, sen var jag i skolan tills ca 14.00 Sen när jag kom hem satte jag mig och kolla på tv i soffan sen gick jag på toa sen bredde jag en macka och hällde upp apelsin juice sen satte jag på Desperate Housewives och kolla ett avsnitt :D Sen skrev jag lite på min önskelista ;P Till min födelsedag och julafton :P Jag brukar egentligen inte skriva nån men jag hade tråkitg så jag skrev en :P Fast jag skrev den förra helgen. Men sen efter det så kolla jag på tv och satt vid datan sen åt vi sen satt jag vid tv:n :P Och nu sitter jag och bloggar. Vi får se vad jag gör efter :/. Men min önskelista kan jag ju skriva XP :

Bärbar data

Ny mobil (ingen touch !!)

Pengar

Desperate housewives säsong 2-6

The sims 3 (inte själva the sims utan dom som man typ ''uppdaterar'' med t.ex på 2:an kunde man ha en massa typ The Sims 2 Året Runt och det är sånna jag menar fast till 3:an)

Kamera

DVD filmer

Wii-spel

Ja det var vad jag vet att jag vill ha hittils. Får se om jag kommer på nåt mer ;) Det är ju ändå typ 2 månader till min födelsedag (som är den 15:e November) och sen efter det är det typ 1 månad kvar till Julafton. Aja men nu ska jag göra annat såå hejdå :) //SofiaEriksson  

 

PS. Kom just på att om ca 2 veckor åker jag till Turkiet :D:D:D Jag åker den 14:e September :D I en vecka :P Och vi ska göra en utflykt som jag får bestämma vilken och det fanns bara 3 :o Men det står mellan :

Se ett av världens sju underverk

Halvdagsutflykt till antikens Efesos, en av romarrikets viktigaste städer.

Under en halvdagstur får du se de välbevarade resterna av den antika staden Efesos, som var en av romarrikets viktigaste städer.

Vi besöker bland annat den stora antika teatern där det ryms över 24 000 åskådare. Vi får också se biblioteket, badhuset, toaletter, affärer och Artemis tempelruiner.


eller :

Vita klippor och varma källor

Heldagstur till Turkiets mest berömda sevärdhet: Pamukkales vita klippor och naturliga pooler, som finns med på Unescos världsarvslista.

Turen börjar tidigt på morgonen med en busstur på cirka tre timmar till Pamukkale.

Ur källor från bergets inre strömmar ett härligt varmt, bubblande vatten som rinner utmed bergets sluttningar. Det har under årtusenden skapats stora skålformade pooler i berget av det kalkhaltiga vattnet. Du får bevittna detta fenomen på nära håll då du går barfota på den varma bergssluttningen.

Ruinstaden Hierapolis strax intill är platsen för de varma källor som genom tiderna lockat folk med sitt mineralrika vatten.

På egen hand kan du besöka drottning Kleopatras bassäng för ett bad. I den populära naturliga poolen simmar du bland delarna av marmorkolonner.

Vet inte vilken jag vill åka till :o Vill åka till båda så kanske kan övertala mamma till det ;) Haha vi får se hur det går XP.


PS.2 Jag vill kolla på ett desperate housewives avsnitt men jag har bestämt max 2 om dan (3 på helger) och 1 ska vara på kvällen innan jag går och lägger mig och jag tänker inte gå och lägga mig typ 19.00 för att kunna se en -.-''. Aja hejdå :P  

Av Sofia Eriksson - 28 augusti 2010 23:49

Hej igen :P Jag skrev ju inte om min dag så jag tänkte att jag ändå kunde skriva om den medans jag sitter här ;) Min dag idag : Har inte gjort så mycket, orkade inte gå ut :P. Men vaknade första gången halv 8, sen efter typ 5-10 min somna jag om och vaknade 10, tog 5-10 min sen somna jag om sen vakna jag typ halv 11 eller kanske kvart i 11, sen skulle jag precis somna om då kom pappa in och sa att han skulle ut med Gimmi på en långpromenad (mamma jobba), så jag gick upp. Först var jag tvungen att byta i kattlådan, som var helt tom ?? Men Busan kissar och bajsar väll ute antar jag XP, Aja men sen tvätta jag händerna sen gick jag på toa, nej vänta jag gick på toa först sen byte jag kattlådan, sen satte jag mig vid datan i 15 min sen satte jag på första avsnittet med min nya desperate housewives :D och åt frukost samtidigt, kollade på 2 avsnitt sen satte jag mig vid datan sen kom pappa hem sen gjorde jag inegnting splappa bara. Men nu orkar jag inte skriva mer, känner att jag kommer somna vid datan snart om jag inte går och lägger mig så godnatt //SofiaEriksson  

Av Sofia Eriksson - 28 augusti 2010 23:26

 Hej Allihoppa :D Ledsen att jag inte bloggat så mycket (bara ett litet inlägg från igår va ??). Men nu är det snart slut på lördan så tänkte slänga in ett inlägg. Det handlar inte om min dag eller nåt sånt utan faktiskt en Fan Fiction av Twilight. Jag har nämligen blivit ett mer Twilight-fan under sommarlovet och ännu mer efter jag läste den här ! Jag tycker den är så bra och därför vill jag dela med mig av den till er :P Om ni inte läst böckerna kommer ni inte fatta så mycket (eller om ni inte sett filmerna heller) men kanske lite ?? Men jag skriver ändå. Den börjar från Eclipse efter att jacob har brutit hans en sida efter nyfödda vampyr armèn och efter att Bella åkt ifrån efter hon träffat honom. (jag skriver mer om henne som skriver den m.m efter), Varsågoda och läs : Enjoy !!


Bella&Jacob - What if? Kapitel 1


Jag kom inte särskilt långt innan det blev omöjligt att köra. När jag inte kunde se något längre styrde jag in till vägrenen och bromsade försiktigt in. Jag sjönk ihop i sätet och lät svagheten jag kämpat mot i Jacobs rum besegra mig. Det var värre än jag hade trott – kraften i den överraskade mig. Jo, jag hade gjort rätt i att inte visa mig såhär för Jacob. Ingen skulle någonsin behöva se det här.
Men jag var inte ensam särskilt länge – bara tillräckligt länge för att Alice skulle hinna se mig här, och de få minuter det tog honom att ta sig hit. Dörren öppnades, och han drog in mig i sin famn.
Förvånande nog blev det bara ännu värre av att han var här. En del av mig som växte sig allt större och större – och till slut tog över hela mig – längtade efter en helt annan famn. Det kändes helt fel att sitta här i Edwards stenhårda kalla famn. Hela min kropp skrek åt mig att jag satt hos fel person, den sa åt mig att det var den där varma sköna famnen jag ville ha. Jag ville ha min sol, min luft – som Jacob hade sagt.
Jag kände att jag hade ljugit för mig själv igen, ljugit för både Edward och Jacob ännu en gång.
Nu när allt blev klart för mig kom jag att tänka på att jag faktiskt hade klarat av att leva utan Edward, att det var Jacob som hjälpt mig tillbaka till livet. Det var därför jag aldrig hade kunnat slita mig loss från honom.
Jag ville inte ha min drog längre. Jag ville ha min sol, min luft – något man absolut inte kunde leva utan. Hela min kropp skrek efter honom.
Jag slutade plötsligt snyfta och drog mig ur Edwards famn – med en hand kvar på hans bröstkorg.
Jag kollade upp på hans förbryllade ansikte och in i hans gyllene ögon, och för första gången kände jag att det inte var honom jag ville ha. Jag fick väldigt dåligt samvete över att kolla in i hans oförstående ögon, men jag var tvungen att göra det här nu när jag äntligen visste vad jag ville.
Jag kollade bort från hans blick – oförmögen att kolla honom i ögonen när jag visste att jag var tvungen att krossa hans hjärta – och viskade tyst, "Förlåt mig Edward" det var det enda vettiga jag kunde komma på att säga.
Utan att kolla efter hans reaktion vände jag mig om, öppnade bildörren, hoppade ut och började springa allt jag kunde tillbaka till La Push.
Jag vågade inte vända mig för att se hur Edward hade reagerat när jag sprang. Jag var alldeles för feg. Tårarna rann ner längs mina kinder medan jag sprang. Jag visste att jag hade krossat, vad jag hade trott var mitt livs kärleks, hjärta – men jag hade inte haft något val när min kropp skrek efter Jacob så otroligt mycket.
Jag kom till slut fram till Jacobs hus igen – med ansiktet dränkt av tårar – och stormade in utan att knacka. Billy rullade ut i hallen med en överraskad min när han märkte att det var jag som hade kommit tillbaka.
"Jake…" sa jag med andan i halsen och passerade Billy innan han ens hade hunnit ändra sitt ansiktsuttryck. Jag sprang fram till Jacobs rum och ryckte upp dörren. Jacob – som låg i sängen med hela högersidan av sin kropp bruten – kollade chockat upp på mig. När han såg mitt ansiktsuttryck, under tårarna – som fortfarande rann ner för mina kinder – log han mot mig och sträckte ut sina armar efter mig.
"Jake" log jag genom tårarna "Åh, Jake!". Han log bredare mot mig och jag kröp ner i hans varma famn och började kyssa honom på bröstkorgen mellan snyftningarna. Han låg länge och höll om mig och kysste mitt hår tills jag hade samlat mig.
Nu när jag låg i hans famn hade min kropp slutat skrika åt mig att jag behövde honom, nu var jag hos honom och min kropp var nöjd och lugn. Den hade precis vad den ville ha.
När jag kände att jag hade kontroll över mig själv igen kollade jag upp på Jacobs nöjda glada ansikte och in i hans mörka varma ögon och sa, "Du hade rätt Jacob. Du är min sol, min luft, och jag kan inte leva utan dig."
Han drog upp mig så att vi låg med ansiktena tätt intill varandra och kysste mig. Det var en passionerad varm kyss. Han kysste mig länge och allt kändes bara helt rätt. Jag ville, och skulle aldrig lämna hans sida igen.


Bra va ?? :D

Det finns mer kapitel. Jag tror det har skrivits 24 st och den är inte slut.

Men mer om henne som skrivit detta : Hon heter Sofie och bloggar på thetwilightsagaa.blogg.se. Och det finns några kommentarer där på hemsidan som kommer från en tjej som heter Sofia och jag ville bara säga att det inte är jag så ni vet :P Jag blev lite chockad när jag läste mitt namn men det var inte mig hon mena. Men serien heter ''What If?'' och handlar alltså om hur det skulle vara om Bella blev tillsammans med Jacob istället för Edward. Fast den börjar i 3:e boken så allt som Stephenie Meyer skrivit i 1:an och 2:an har hänt bara inte resten av 3:an eller 4:an. Själv tycker jag den är jätte bra men det kanske bara är för att jag är ett twilight-fan ;). Jag är inte jätte mycket men sådär. Vi får se om jag lägger in fler kapitel men om jag inte gör det och ni vill läsa mer så är det bara att gå in på : thetwilightsagaa.blogg.se och sen på själva headern finns det ''rutor'' eller vad man ska kalla det sen den sista heter ''What If?'' då trycker ni där sen är det bara att läsa på :) OBS. 1:a kapitlet är längst ner och senaste längst upp bara så ni vet :). Okej men det var det hejdå //SofiaEriksson  

PS. Ledsen om ni tycker jag blivit för mycket twilight nörd men jag var bara tvungen att tipsa om den här ;)   

Av Sofia Eriksson - 27 augusti 2010 23:31

Hej :) Först ville jag bara säga att jag är såå ledsen att jag inte bloggat nåt men jag har inte hunnit ! På mornarna vaknar jag tidigt och hinner inte för det är skola, förmiddagarna är man i skolan, eftermiddagarna är man i skolan (typ halva) sen andra halvan så är man för trött sen på kvällen går man och lägger sig för man ska upp tidigt på mornarna ! Och jag är ganska trött nu så jag tänker bara skriva lite snabbt : Idag efter skolan när vi vart på volley boll matchen (idrotts lärare mot några elever), (vet inte vilka som vann för det var så tråkigt så jag snacka mest med pernilla m.m :P ), aja men sen gick jag på stan i typ en timma med melissa, jessica, michelle, illakia och en tjej som hette emilie. Fast vi var bara med michelle, illakia och emilie i typ en halvtimma. Sen gick vi hem sen så slappa jag sen kom mamma hem från jobbet och det jag beställt från Cdon.se har kommit :D Min sex and the city : the movie och desperate housewives - säsong 1. Så det ska jag kolla på heela dan imorgon :D Aja men nu orkar jag inte skriva mer så godnatt :) //SofiaEriksson  

PS. Skriver imorgon - hoppas jag om jag får tid..    

Av Sofia Eriksson - 24 augusti 2010 15:38

Hej :P Haha kolla nyss och nästan alla (typ 80 % (av)) mina överskrifter är det nånting med typ hej, hejhej, tjena eller tjabba xP. Jag kollade  nämlingen nyss på melissas blogg (melissaquach.bloggplatsen.se) och då skrev hon att hon var dålig på det och jag är verkligen inte bättre xP. Aja men min dag : Vaknade ca 7, gick upp kvart över 7, satte mig o kolla på tv och åt frukost, glömde bort tiden lite och sen messa jag melissa om hon och mi-jill skulle gå med mig till skolan och sen när hon svara ja och att hon o mi-jill skulle komma 10 över 8 (vi började skolan halv 9) så var klockan tio i 8 och jag satt fortfarande i pyamas och kolla på tv o hade precis käkat klart frukost !! Så jag fick skynda mig lite + packa ''fika''. Sen kom dom och sen gick vi till skolan. Jessica hade huvudvärk så hon kunde inte komma till skolan idag. Men sen mötte vi tre (melissa, jag o mi-jill) pernilla vid lilla ingången så vi gick upp tsm. Och melissas och mi-jills klass får stanna på våran våning :D:D Dom skulle egentliegn flytta upp en våning men dom stannar ;D. Aja men sen första ''lektionen'' så lekte vi några lekar som är för ointressanta för att skriva om och sen var det lunch sen gick vi (jag, melissa, pernilla, mi-jill och lidia) till ica och köpte fika. Sen gick vi till vilsta och hade lite fler lekar och sen glömde lärarna bort att vi skulle fika såvi fika lite när vi sluta sen gick vi hem i regnet men vi hoppade på en buss vid vilsta. Men vi blev ändå ganska blöta :P. Och melissa var skit skraj för åskan även fast jag sa till henne att åskan bara mullrar, den kan inte skada nån -.- Aja men sen kom jag hem och kolla på tv, satte mig vid datan åt en nektarin, tänkte passa på att blogga medans mina förläldrar jobbar och samtidigt sitter jag och tänker om jag ska eller om jag inte ska spela the sims 3 :P. Vet inte :O. Men nu ska jag tänka lite så hejdå //SofiaEriksson  

Av Sofia Eriksson - 23 augusti 2010 12:53

Tjabba :D Idag var första skoldan :). Det gick bra, vi börja 10 o sluta 11 så jag hann hem och kolla på desperate housewives ;). Min dag : Vaknade kvart över sju och gick upp halv åtta, smsa melissa och jessica och fråga om dom var vakna - inget svar. Melissa vet jag inte varför hon kanske sov men jessica svara inte för hon sparar pengar på mobilen -.- Hon har typ 150 kr och kan inte slösa hur mycket ett sms nu kostar typ 1,2 kr va ??. Aja men sen fixa jag mig sen var klockan kvart över 9 och då skulle jessiac komma till mig men som vanligt när jag ringer henne och frågar vart hon är så är hon hemma -.- Och jag ringde henne 20 över idag. Så melissa och mi-jill kom halv och jessica några minuter senare. Sen gixk vi till skolan och träffa alla (både dom som bytt klass och dom som stananr). Sen fick vi vårt busskort och några papper. Men jag glömde ta ledighetslapp 0.o Jag måste ha en eftersom jag åker till Turkiet den 14 september :D. Om typ 3 veckor och stannar 1 vecka ;). Men den får jag ta imorgon. Sen när vi sluta skulle egentligen jag och jessica gå o äta på stan men då kom jag på att jag behövde ju passa Busan :O Och jag lovade mamma det så jag kunde inte :(( Förlåt jessicaa !! :((. Vi får gå en annan dag ! Aja men vi gick in i ica och då köpte jag kycklingsallad, fanta och en KitKat. Sen gick vi hem och jessica skulle gå och äta med michelle och ilakia ist. Sen när jag kom hem och satte mig och åt och kolla på tv så började desperate housewives :D På torsdag är det sista avsnittet ur säsong 3. Men som tur är är det 6 säsonger så dom måste ju visa dom ?? Och jag har faktiskt köpt första säsongen (+ sex and the city : the movie) på Cdon.se. Jag kanske har sagt det ?? Jag kommer inte ihåg xP. Aja men sen satte jag mig vid datan och lyssnar lite på Ellen DeGeneres. Senare vet jag inte vad jag ska göra. Men nu kan jag berätta lite om igår : Vaknade typ 9, 10 för vi skulle till isstadion för bredvid där var det en jätte stor hundutställning ! :D. Så jag, mina föräldrar och min faster var där. Jag köpte 2 sura vattenmelons remmar och dom andra köpte några hundben :P. Det var jätte många och jätte söta hundar där ! Och in farmors hunds uppfödare var där och hon hade några hundar med sig bl.a en mops valp och en coker spaniel (stavning) valp med sig :O Båda var suuper söta ! Den lilla mopsen (Alice hette den) satte sif vid mig och gick upp  mitt knä och den andra valpen (kommer inte ihåg vad den hette) bet (inte hårt, super löst) på mina fingrar ^^. Okej men sen åkte vi hem efter 2,3 timmar och då åt vi räkor pch baugette och sen gick jag och mamma och träna :oo Det var skit jobbigt ! Det var där bredvid vattenpalatset, kommer inte ihåg vad det heter. Vi träna i typ en timme. Det var typ nån stretch/yoga grej. Man böjde sig och allt men det var liiiiiite kul men jag vet inte om jag vill igen. Jag var helt genom svettig efteråt men jag har ingen tränings värk idag ?? Tur, men konstigt :P. Aja men sen klockan 21.00 kolla vi på sista filmen med sagan om ringen (sagan om kungens återkomst). Sen gick vi och la oss. Och jag prata med jessica under typ 3 reklamer :P. Men nu ska jag göra något så hejdå //SofiaEriksson  

Av Sofia Eriksson - 21 augusti 2010 16:43

Tjabba :P Just nu gör jag ingenting bara väntar på att mina föräldrar ska komma tbx med min kebab ;). Japp vi ska käka kebab xP. Jag ska ha kebab med bröd utan lök och tomat som vanligt :D Åh just ja pomme frits (stavning) oxå :D. Idag har jag inte gjort nåt bara kollat på New Moon och så var min faster här en stund med hundarna men hon gick för typ en halvtimma sen. Imorogn ska vi (plus min faster och kanske farbror) åka till en hundutställning :D Vi ska vara där klockan 11 så jag måste gå upp tidigt 0.o Men nu ska jag gå på toa så hejdå //SofiaEriksson  

Presentation


Hej ! Välkommen till en 14årings perspektiv ! Denna blogg handlar om mitt liv och det som händer. Alltså min vardag, skolan och vänner. Hoppas du gillar den !

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards