SofiaEriksson

Direktlänk till inlägg 27 juni 2010

Trååkigt + ny kategori = Filmtips

Av Sofia Eriksson - 27 juni 2010 22:46

Usch.. Jag har tråkigt just nu :(( Ingenting bra på tv så jag bloggar väll lite mera ist. Efter senaste inlägget så har jag : suttit ute på gården, tittat på tv, gjor en ny kategori : filmtips (jag kommer lägga in lite då och då) och tittat på Cleopatra filmen (hon stavades tydligen men C, inte med K som jag trodde) igen :P. Jag kan väll säga vad den handlar om (jag skriver vad det står på baksidan och skriver lite vad jag tycker, kanske kommer det bilder) : ''Regissören navigerar berättelsen på ett mästerligt sätt, med massor av spännande strids scener. Kemin mellan Leonor Varela (som spelar Cleopatra) och Billy Zane (som jag tror var han som spelade Antonius) sätter skärmen i brand. De ser ut att vilja slita av kläderna av varanndra vilken sekund som helst. Detta är lustfylld, smakrik njutning från början till slut.'' och ''Med en budget på 300 miljoner kronor blir historien om Cleopatra levande igen, med inspelningarna förlagda till Marocko. Där återskapades Clepatras väldiga tronstad Alexandria, som blev det absolut största och dyraste byggnationerna i filmhistorien. Till digra rollistan valdes stjärnor som Timothy Dalton, som spelade James Bond i både ''iskallt uppdrag'' och tid för hämnd'', Billy Zane från ''Titanic'' oxh nya stjärnskottet Leonor Varela från ''Blade 2'' som Cleopatra.''. Det står inte så mycket om vad det handlar om så det skriver jag : Cleopatras syskon (kommer inte ihåg deras namn och inte så många andras för dom har jätte konstiga namn) vill döda henne så hon försvinner ut ur Egypten. Men då får Cesar (han cesar från romarriket) Egypten för Egypten står i skuld till Rom. Då förför Cleopatra honom och han blir förälskad i henne och gör henne till drottning av Egypten. Men hennes skyskon försöker döda henne men dom dör istället. Sen får hon ett barn med Cesar och tvingar honom att berätta att barnet är hans (han ville och kunde inte för han var 1. gift och 2. hans blod fick inte blandas med en drottning från öst) Men han tvingas erkänna men inget händer direkt då. Sen mördas han av sin fiende Brutus. Sen tre år senare blir Cleopatra tillsammans och gifter sig med Antonius (eller nåt sånt) och sonen som heter Cesarius blir typ 4. Sen dör Antony och då tar Cleopatra självmord och hennes son dödas. Jag orkar inte skriva mer om det men den är jätte bra och allting hände på riktigt (nästan allt). Men alla borde titta på den här filmen ! Jag orkar inte lägga in bilder så dom kommer kansdke sen. Hejdåå och ha det bra //SofiaEriksson  

 
 
Ingen bild

Pernilla Lindén

27 juni 2010 23:41

Samma kategori som mig, Asså "Filmtips".

 
Ingen bild

Melissa

29 juni 2010 23:21

Din lilla härmis xD [du härmar inte mig men du vetvad jag menar eller ??]

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Eriksson - 21 februari 2012 00:50

Åh gud, att jag har denna blogg kvar! Kommit lång väg sedan denna blogg! Hatar fortfarande bloggplatsen.se.. Den är så larvig, blogg.se är mycket bättre!    Tycker bara om att kika in här ibland, fick ryck att blogga också hihi.. Nee, nu är jag b...

Av Sofia Eriksson - 5 juni 2011 18:51

Tjenixen! Bara så att alla vet : JAG BLOGGAR NU PÅ http://sofiaaeriksson.webblogg.se/?tmp=05185213 - sofiaaeriksson.webblogg.se (med 2 a:n)! Så läs den! Tack om ni gör det      ...

Av Sofia Eriksson - 27 maj 2011 18:26

Hej! Jag har bestämt mig för att börja blogga! På sofiaaeriksson.webblogg.se MED 2 a:n! Läs den :D Tack och adjö! //S ...

Av Sofia Eriksson - 26 mars 2011 22:45


                   Ledsen, jag ''slutade'' blogga där ett tag igen. Men jag orkade inte. Iaf har inte gjort nåt speciellt idag, eller igår. Idag var det ju Earth Hour halv 9 till halv 10. Jag släckte allt förutom TV:n och jag tror mamma hade nån ...

Av Sofia Eriksson - 24 mars 2011 23:05

Orkar inte lägga upp nån bild just nu.Skön dag idag, vid 10 var jag, pernilla, qui och jessica nere på stan och skulle gå till Pepperoni men det var stängt så vi drog till mc ist, alltid lika gott där ;) Sen satt vi där och sen tog vi bussen till sko...

Presentation


Hej ! Välkommen till en 14årings perspektiv ! Denna blogg handlar om mitt liv och det som händer. Alltså min vardag, skolan och vänner. Hoppas du gillar den !

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards