SofiaEriksson

Alla inlägg den 7 januari 2011

Av Sofia Eriksson - 7 januari 2011 18:34

Hej.. Just nu mår jag inte sådär jätte bra, inte sjuk eller nåt utan orolig. Det är så att min pappa ligger på sjukhuset just nu.. Han var ute på ett ställe som heter Lyan - det är en sorts motorcykel klubb lite utanför stan. Dom var där för att få bort snö på taket, på ett av husen, ett ganska lågt hus med lågt tak så det kasnke är max 2 ½ meter från marken till taket och min pappa, morbror och en till ''gubbe'' var uppe på taket och min pappa ramlade genom taket ner på en moppe med ansiktet..´Han fick åka med ambulans till akuten för han slog i aniktet och blödde gansak mycket. Jag var hemma när det hände och mamma jobba men dom hämtade min mamma medans min mormor och morfar kom för att kolla efter mig här hemma. Han ska få stanna över natten för observation. Så jag får hälsa på honom imorgon bitti. Egentligen ska jag och mamma till katthemmet imorgon men vi måste avboka. Men min pappa är vaken iallafall, han svimmade förut tror jag, asså medans han ramlade men han är vaken nu och min mamma är kvar med honom på sjukhuset men hon kommer hem senare. Så just nu har jag mest suttit och ringt runt till olika personer i familjen och berättat hur det ligger till. Min mamma ringer mig nämnligen direkt när dom får veta något så jag är den som vet mest. Förutom mamma och pappa då. Aa men jag ville bara berätta till er vad som har hänt ifall jag inte bloggar så mycket dom kommande dagarna. Jag tror inte att jag kommer blogga något mer idag men kasnke kommer 1 inlägg imorgon, om jag har tid och lust. Okej hejdå !


  

    Min pappa för några år sedan när vi bakade pepparkakor


  

  Min pappa och morbror i somras på midsommarafton                                    
     Hoppas du blir bra snabbt igen pappa !   

Av Sofia Eriksson - 7 januari 2011 15:09

Hej ! Nu är jag helt sluuuut !! Jag har tömt kattlådan, diskat och gjort 8 uppgifter i matten. Låter kasnke lite men det är såå svååårt !! Måste fråga Sofia (matte läraren) om en massa saker ! Fattar nadaaa och vi har prov i detta 16 December. Kommer gå illhaaa !! Nu ska jag bara ta det lungt och slappa så jag inte får mer huvudvärk.


Svar till en kommentar : Melissa Quach (http://melissaquach.bloggplatsen.se/) frågade : Men hon har väl Vilma?
Svar : Nej det har hon inte, hon var ju tvungen att ta bort henne för hon hade så stora problem med öronen så farmor var tvungen att avliva henne. Det var därför hon skaffade Tea men nu är Tea för ung för farmor så hon måste (eller har redan) gett tillbaka henne till uppfödaren.

Av Sofia Eriksson - 7 januari 2011 13:33

Okej, konstigt inlägg kommer detta bli men hon är såååå söt ! Lilla Gia Lopez :) Mario Lopez dotter :


  

Mamma, pappa och lilla Gia :)

Okej det var allt för nuu, hejdå !

PS. Följ min blogg med BlogLovin ! Rutan finns längst ner i menyn !

Av Sofia Eriksson - 7 januari 2011 13:18

Hej ! Just nu kollar jag på Ellen DeGeneres Show men ska berätta lite om min dag innan :) : Somnade 5 på morgonen, vaknade först 7 som jag skulle, somnade om till 8 vilket var okej men somnade om iegn till kvart över 9 :P Men tandläkar tiden var inte förns 10 så vi hann. Dom lagade tandställningen men jag glömde fråga om dom vet typ när jag får ta bort den. Tog ytp 45 minuter, ssen åkte vi hem och sen dess har jag ätit frukost och kollat på tv och pappa är någonstans. Kommer inte ihåg vart han skulle, det var så ointressant ;) och mamma jobbar. Min mamma är så smart, så smart så. Hon råkade klämma hennes tumma i bildörren när hon skulle stänga den så hennes tumme är helt blå och hon kan inte avända höger hand och hon är högerhänt. Jag menar huuur kan man klämma tummen i en bildörr ?? Hon är så klantig ;) Aja men snart ska jag kolla klart på Ellen (det är reklam) och sen tömma kattlådan och sen diska. Sen något, jag vet inte än :) Åhh vad söt Mario Lopez dotter äär !! :o Haha han är med på Ellen DeGeneres Show och dom visade en bild på honom och henne :) Hon heter Gia Francheska :) (kan inte riktigt stava fransheska eller nåt sånt ;)) Så söt :) Okej men ska kolla nu, så hejdå !! PS: Följ min blogg med BlogLovin ! Rutan finns längst ner i menyn !

Av Sofia Eriksson - 7 januari 2011 02:45

Hej. Vet ni en sak jag verkligen, verkligen hatar ?? Jo att inte kunna sova. För 4 timmar sen gick jag och la mig för att sova och har jag sovit någonting ?? NEJ DET HAR JAG FÖR I HELVETE INTE GJORT ! Åhh jag blir så arg !! Hatar det. Och jag vet inte vad jag ska göra för att kunna sova heller. Jag väckte mamma och frågade ( xP ) Men hon sa bara att jag skulle läsa eller kolla på tv men jag tog laptopen till sängen och bloggar lite ist. Kasnke får mig att bli tröttare ?? Inte för att jag tror det men, men. ASsååååååååååååååååååååååååååååååååååååå okej nu ska jag göra annat på min sömnlösa natt. Godatt !!

Presentation


Hej ! Välkommen till en 14årings perspektiv ! Denna blogg handlar om mitt liv och det som händer. Alltså min vardag, skolan och vänner. Hoppas du gillar den !

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards