SofiaEriksson

Alla inlägg under november 2010

Av Sofia Eriksson - 21 november 2010 20:10

Hej ! Idag har jag ju varit och tränat med jessica och melissa ! Det var ganska kul, men det var mkt roligare förra gången. Den här tränaren (asså den som man skulle följa, den som visade vad man skulle göra) var liite mysko... Aja men när vi bytte om så kom julia och sussi in ! Så vi tränade med dom med eftersom alla skulle göra samma grej ! Aja men sen gick vi hem, när jag kom hem satte jag mig vid tv:n sen datan sen tv:n för då sklle vi äta (gssa vad jag åt !! Korv med bröd !! Jag har inte ätit korv på typ 6 månader ! Men nu gjorde jag det, det var sådär..), sen kolla jag på gossip girl (oohh Blair och Chuck kysstees ;) Haha men det vat ett gammalt avsnitt :P), aja men under reklamerna skar jag morötts stavar och gurk stavar som vi (jag mamma o pappa) ska äta när mamma kommer från jobbet ! Asså inte bara det utan med dipp :P. Dert är faktiskt rätt gott. Aja men ska kolla på annat nu hejdåå !!

PS. Usch imorogn är det skola :((

PS.2 Tänkte lägga upp en bild men det funkar inte :/ Okej hejdåå !!

Av Sofia Eriksson - 21 november 2010 13:57

Hej ! Guud vet ni huur stressad jag var en halvtimma sen ?! Jag ska ju och träna senare och ska vara hos jessica halv tre, och när klockan var halv 2 trodde jag den var halv 3 ! Så jag var jätte stressad och skyndade mig och allting fett snabbt men sen skulle jag kolla på klockan för att se om den var över halv 3 men då var hon bara halv 2 !! Men det var inte konstigt att jag trodde fel, för mikro klockan och en klocka var halv tre men 2 andra klockor var halv två. Haha smart :P. Men jag kollade på mobilen och då va hon halv 2 och den går rätt. Så då kunde jag duscha (för mitt hår var lite fettitgt, men jag trodde inte jag skulle kunna duscja för jag trodde ju klockam var halv 3) men då kunde jag slappna av lite och duscha. Så nu har jag duschat och ska bara skriva det här sen ska jag torka håret och sen dra till jessica :). Okej men hejdåå !!

   +    =   

Haha :P

Av Sofia Eriksson - 21 november 2010 10:28

God morgon ! Just nu har jag varit vaken i 18 minuter exakt. Det enda jag har gjort är : gick på toa, bytte i kattlådan och gosat med busan. Nu har jag varit vaken i 19 minuter exakt ;). Aja men idag på dan är jag inte helt säker på vad jag ska göra. Bara slappa antar jag. Sen klockan typ halv 3 ska jag vara hos jessica och då ska vi sen gå ner mot stan och på friskis och svettis så ska vi möta upp melissa för halv 4 ska vi träna där ! Vi ska göra den där grejen vi gjorde på hälsan förförra gången. Det ska bli kul ! Först tänkte jag att min pappa kunde skjutsa ner oss men det kan han inte för man får inte åka bil dit. Bara bussar får åka där. Det visste inte jag. Jag har sett bilar åka där men dom har väl åkt olagligt. Aja men vi får gå ! Det gör inget, tar bara typ en kvart, tio minuter. Måste säga det till jessica... F¨r väl ringa henne lite senare. MEN JESSICA OM DU SER DETTA INNAN JAG RINGT DIG, RING MIG !! ANNARS RINGER JAG DIG ! Haha :P. Okej men ska väl slappa lite och käka ite rfukost ! See ya later, alligator ;)

                           

Deras bild är lite 50-tal, tycker ni inte det ?? Det gör jag iaf.

Av Sofia Eriksson - 20 november 2010 21:28

Hej igen ! Medans jag tänkte så kom jag att tänka på att jag inte har lagt in filmtips på länge så här kommer 6 st !! :


Filmtips # 1  : Hairspray

Filmen är en filmatisering av en Broadwaymusikal som i sin tur är baserad på filmen Hairspray från 1988.
Amber Von Tussle (Brittany Snow) är en av medlemmarna i TV-programmet "The Corny Collins Show", hennes mamma, Miss Velma Von Tussle (Michelle Pfeiffer) är Ambers mamma och är produktionschef på WYZT. Hon vill att hennes dotter ska vinna tävlingen Little Miss Hairpray.
Tracy Turnblad (Nikki Blonsky i sin filmdebut), är filmens huvudperson, som älskar Corny Collins Show och hennes största dröm är att vara med i det mycket kända programmet. Hon är även förälskad i seriens stora kändis: Link Larkin (Zac Efron).
Under tiden som filmen utspelar sig i (1962) är trycket mot annorlunda och färgade människor mycket hårt och Tracy tycker det är fel, då hon älskar Corny Collins Show's speciella "Negro Day", en dag då svarta människor får framträda med olika musik- och dansnummer.
Tracy tar, mot sin mammas (John Travolta) motkämpande och sin pappas (Christopher Walken) uppmuntrande, det stora steget och går på audition för att vara med i "TCCS", men för att kunna bli stor måste hon tänka stort, även om hennes hår och kropp redan motsvarar formatet...

 Egna ord : Jag tycker den här filmen är ganska rolig, har väl sett den typ 4 ggr. Men jag är typ uppväxt med musikaler eftersom mamma älskar dom så jag gillar sånt men även om man inte gör det så tror jag man kan gilla den ändå ! 4 eller 3/5 stjärnor

  


Filmtips # 2 : Romeo och Julia

Pjäsen är en tragedi om ett ungt kärlekspar från två olika adliga familjer i Verona, Montague och Capulet. Familjerna skulle aldrig låta dem träffas och att de skulle få gifta sig är en total omöjlighet, då släkterna ligger i fejd. Så paret ingår ett hemligt äktenskap, vilket de hoppas ska leda till att de två släkterna försonas. Men Romeo hamnar i strid och måste lämna Julia. Men de bestämmer sig sedan för att de ska rymma. När Romeo åkt möter Julia munken som vigde henne och Romeo. Munken ger Julia en dryck som får henne att verka död i två dygn. När Romeo kommer till Julia så tror Romeo att Julia är död, och då tar han livet av sig bredvid henne. Julia vaknar sedan upp, men när hon finner sin Romeo död bredvid henne så tar hon också sitt liv. Pjäsen slutar med orden: "For never was a story of more woe/ Than this of Juliet and her Romeo" Det betyder ungefär: "Aldrig har det funnits en historia om mer olycka/ Än den här om Julia och hennes Romeo"

Egna ord : Jag har inte sett nån pjäs med dom men några filmer både engelska, vanlig svenska och gammel svenska. Jag tycker faktiskt dom är rätt bra men dom kan vara lite svåra. 3 eller 4/5 stjärnor. (Beror på vilken film man ser).

  

Den här filmen har jag faktidkt hemma. Men den är på gammel svenska.


Filmtips # 3 : Mumien

Översteprästen Imhotep blev en gång levande begravd och mumifierad som straff för att ha gjort uppror mot Farao. Ovanpå det lades den grymmaste förbannelsen över honom. År 1923 störs hans gravkammare, bland annat av en grupp amerikanska arkeologer, och översteprästen vaknar till liv igen; Med sig som vapen för han Egyptens 10 farsoter.

Egna ord : Jag älskar dom här filmerna !! Dom är så roliga :) 5/5 stjärnor

  


Filmtips # 4 : Mumiens återkomst

År 3067 f.Kr leder krigaren Scorpion King sin armé för att erövra den kända världen. Efter sju år hårda strider blev Scorpion King och hans armé besegrade och förvisade ut i öknen i Ahm Shere, där en efter en i armén dog av värmeslag tills bara Scorpion King själv levde. Han svor då en ed med Anubis, underjordens gud, att byta sin själ mot makten att besegra sina fiender. Anubis går med på förslaget och skapar en oas i öknen för att dölja Scorpion Kings pyramid.

5000 år senare, år 1933 e.Kr., utforskar Rick och Evelyn O'Connell en pyramid i den antika egyptiska staden Thebe med sin son Alex. De håller på och samlar in armband av Anubis när en fälla utlöses och pyramiden blir översvämmad av vatten så att Rick och Evelyn knappt hinner sätta sig i säkerhet. Samtidigt stöter Alex på tjuvar som flyr längs pyramidväggarna som börjar att kollapsa. Tillbaka hemma i London provar Alex armbandet som ger honom en vägbeskrivning till oasen Ahm Shere. Och eftersom det är skorpionens år har Alex sju dagar på sig att nå oasen, annars kommer armbandet att döda honom på den åttonde dagen på den tidpunkt som solens strålar kommer att skina på honom.

Egna ord : Samma som 1 :an, 5/5 stjärnor

  


Filmtips # 5 : Mumien - Drakkejsarens grav

Mumien: Drakkejsarens grav regisserades av Rob Cohen och är den tredje filmen i Mumien-serien. De två föregångarna är Mumien från 1999 och Mumien - återkomsten från 2001.

Brittiska skådespelaren Rachel Weisz meddelade att hon inte ska reprisera hennes roll som Evelyn. Hon ersattes av Maria Bello.

(stod inget om filmen så skriver från baksidan av den)

Mumien - Drakkejsarens grav är en actionspäckad och storslagen äventyrs film som tar oss från det forntida kina, genom ett neonupplyst Shanghai ända till Himalayas frusna bergstoppar. Brendan Fraser är tillbaka som den mumiebekämpande äventyraren Rick O'Connell. Den här gången får han sällskap av sin son Alex (Luke Ford), sin fru Evelyn (Maria Bello) och hennes bror Jonathan (John Hannah). De ställs inför sin mäktigaste fiende hittills - en återuppväckt kejsare (Jet Li) och dennes oslagbara armé av 10 000 krigare. Uppväckta från en 2000 år gammal förbannelse hungrar de återigen efter världsherravälde. Den här mumien kommer att lyckas.. såvida inte familjen O'Conell stoppar honom.

Egna ord : Samma som dom 2 första filmerna, 5/5 stjärnor

  

(Den här är den enda av dom här 3 filmerna jag har hemma)


Filmtips # 6 : Jersey girl

Ollie har ett perfekt liv med sin vackra fru. De skall få sitt första barn och allt är så bra, tills födseln då allt går fel och inget blir som planerat.

Egna ord : Den är bra. 2 eller 3/5 stjärnor.

  




Ja det var det för denna gång. Om det är något ni inte gillar med ''filmtipsen'' så säg till. Typ om jag ska ha en film per inlägg eller som jag gör nu fast kanske bara 2 st eller fler än 5-6 stycken. Eller nåt annat. Om niinte säger till så kommer jag fortsätta som jag gör. Jag ändrar om ni ber mig att göra det såå om det är nåt ni inte gillar med ''Filmtipsen'' så kommentera eller meddela mig på annat vis. Okej hejdå !! PS. Min lista är inte slut än ;P

Av Sofia Eriksson - 20 november 2010 21:11

Hej ! Just nu sitter jag och tänker på sommaren och började tänka på skor och kom in på converse haha :P. Guud vad jag vill ha fler converse ! Låga och vanliga ! Här är några färger jag vill ha :

  

Röda vill jag absolut ha !


    

Dom klassiska vita och svarta oxå såklart


  

Blåa vill jag oxå abslout ha !


  

Rosa skulle jag kunna tänka mig att ha


  

Ärligt talat, jag skulle kunna tänka mig att ha twilight converse


Gula kanske ja dom är rätt snygga


   

Converse med text eller bild på i någon färg skulle jag kunna ha


   

Med klackar på tycker jag är jätte snyggt, såg såna på en tjej för ngn dag sen, jätte snyggt ! Men jag använder inte klack såå.. Men vill ha dom ;)


  

Militär converse oxå


   

Vilken färg som helst faktiskt vill jag ha !   


Hmm längtar efter att det ska bli så varmt att man kan använda dom här igen utan att tårna ska frysa fast ;). Okej hejdåå !!

  

hej

Av Sofia Eriksson - 20 november 2010 20:26

Hej ! Just nu sitter jag hemma i mitt rum och kollar lite på filemr och spel. Om man köper Harry Potter 1-6 + filmen Upp så kostar det typ 325 (med frakt) eller nåt sånt men om man köper the sims uteliv, lyx och design, drömjobb och gasen i botten så kostar det typ 600 nåntnig (med frakt) ! Skillnad va ?? Fast filmerna kolla jag från cdon.se och spelen elgiganten. Nu kollade jag på cdon och då kostade spelen 977 (med frakt) :o. Okeeej det var mycket pengar ! Åhh jag önkskar att jag var stenrik !!!!! Då skulle man kunna köpa alltihoppa.... Tänk bara perngar som strömmar in hela tiden.... Åhhhhhh jag vill vara deeet ! Fast då kanske man skulle vara fett dryg och helt bortskämd och allt ;P, men ändååååå !! Aja man får väl jobba sig till det eller gifta sig rik hahaha :P fast då kommer jag ju inte vilja ha allt det jag vill ha nu :(. Åh dumma spel, dumma filmer, dumma sajter, dumma pengar !! Hmmmmm aja men ska väl göra nåt annat nu, ville bara slänga in ett inlägg. Men fan vad det har gått snabbt idag ! Redan halv 9. Imorofn är det söndag sen börjar skolan igen !! Uhhhhsch. Vill inte. Aja nu klagar jag bara så hejdå :)

  

Av Sofia Eriksson - 20 november 2010 11:40

God morgon ! Eller ja jag har varit vaken i en timma nu kanske. Kankse lite mindre. Snart ska jag spela the sims 3 :P. Tänkte bara slänga in ett litet inlägg först - för er skull ;). När mamma slutar från jobbet idag (hon slutar typ 2 eller 3) så ska vi ner på stan och köpa kläder till mig. Sen efter det så vet jag inte vad jag ska göra sen på kvällen så ska vi hem till farmor och käka mat ! Aja men ska jag äta frukost och spela the sims så hejdåå !!

  

Jag vill ha dessa (dom tillhör the sims 3)

            

Jag vet inte om Hollywood eller high-end loft grejen finns i sverige, jag såg som nyss när jag letade bilder, då såg jag att dom fanns asså så nu vill jag ha dom med xP Okej men hejdåå !


UPADTE : såg precis att high-end loft grejen och lyx och design var samma haha :P Bara att high grejen var orginalet :P Okej hejdåå !

Av Sofia Eriksson - 19 november 2010 22:12

Hejsan alla glada/trötta/pigga/sura/arga/etc. ;P. Just nu sitter jao vid datan i mitt rum och försöker tänka på hur jag vill möblera om i mitt rum, för jag trivs inte riktigt med det ! I somras möblerae jag det så att man kunde öppna min balkongdörr men nu när det är vinter så kommer jag inte öppna den så då kan jag möblera lite bättre ! Usch jag hatar mitt rum av några anledningar : 1. Konstigt byggt, asså garderoben och balkongen ligger konstigt, 2. för stort, 3. går allvarligt inte att inreda snyggt (säkrskilt inte på sommaren), 4. det är gammaldags, jag vill ha mer nyare, m.m. Jag vill faktiskt byta med mina föräldrar men det är för lite eluttag i det rummet (??) och annat. Okej jag hatar allvarligt nästan hela den här lägenheten ! Vill gärna flytta ! Men jag älskar läget det ligger på. Det är mitt i allt men ändå lite utanför. Det är inte så mycket bråk och sånt här som mitt i nyfors där jag bodde förut. Och det är perfekt för busan, för hon kan gå in och ut osm hon vill. Jag vägrar att släppa ut henne mitt i nyfors med alla idioter där ! (alla är inte idioter men det finns ju några, unga, gamla och vuxna). Och det är rätt nära till både skolan och stan. Så läget är perfekt men lägenheten (eller ja själv huset med) är inte så bra. Inte han som äger huset heller. Aja men jag troor att mina föräldrar faktiskt kollar på lite nyare hus.. Men det är inte säkert. Aja men ska väl berätta lite om skolan idag. Vaknade 6 (!!) och kom i tid. Hade några lektioner, alla gick bra, hade idrott efter lunhern och jag hade beep-test... Gick inte så bra. Men jag snubblade faktiskt när jag skulle vända. Asså jag ramla inte men då tappade jag farten så jag typ kom av. JAG LOVAR ! Jag hittar inte på det bara för att jag inte fick så bra ! Aja men sen efter så hade vi bild. När det typ hade gått en halvtimma / en kvart av lektionen så visste jag inte vart jag lagt mina nycklar eller mobil, rotade igenom min väska lite snabbt men kunde inte hitta dom, så jag och jessica sprang till idrotten (mitt under lektionen, (vi sa till läraren)) aa men vi sprang tillbaka till idrottshallen men där var dom inte, så vi sprang till lärarrummet på våningen och bad kersti låsa upp mitt skåp, då gjorde hon det och jag rotade igenom där men men nej där fanns dom inte heller. Och då började jag känna att jag började få panik. Så vi sprnag tillbaka till bilden och tog min väska och typ tog ut nästan allting ur den och allrdra längst ner där låg både nycklarna och mobilen haha xP. Haha gissa om jessica fick damp på mig för att jag hade dragit med henne runt hela skolan ! XP. Hehe :P. Aja men sen hade vi musik och sen slutade vi. Sen när jag kom hem hann jag bara slänga av mig väskan och gå på toa för vi skulle till min mormor och morfar för h´min mormor fyller 69 idag ! Så grattis till henne ! (och alla andra som fyller idag, som t.ex martina melissas lillasyster). Aja men var där tills halv 7 kankse och när jag kom hem har jag bara suttit vid datan och kollat på tv och nu bloggar jag ! Och nu är det ju helg så jag kan vraa uppe hur länge jag vill och sova hur länge jag vill ! Sköööööönt ! Gud tänk om det inte fanns helg utan man var i skolan 7 dagar i veckan (fast loven fanns) ! JAgs kulle allvarligt dö sdå. Aja men nu ska jag väl göra något på datan eller gå och slappa framför tv:n ! Känner mig lite trött just nu faktiskt, känns hur mina ögon typ faller ihop eller vad man nu s´äger :P. Fast ska inte sova än för snart är det MOdern Family ! Aja men godnatt, jag troor det här är sista inlägget för idag men är inte 100 ! Men säger godnatt ifallatt såå godnatt !!

  

Presentation


Hej ! Välkommen till en 14årings perspektiv ! Denna blogg handlar om mitt liv och det som händer. Alltså min vardag, skolan och vänner. Hoppas du gillar den !

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards