SofiaEriksson

Alla inlägg under november 2010

Av Sofia Eriksson - 5 november 2010 18:10

Hej ! Ledsen att jag inte bloggat tidigare idag. Jag ber mycket om ursäkt just nu xP. Men min dag idag : Vaknade kvart i elva av att mrmor ringde mig. Fixade mig på en timma eftersom jag skulle vara där 12 xP Jag råkade nämnligen försova mig. Men jag kom 12 över 12 till dom. Då var alla där (jag, mormor, morfar och lovisa) och vi åt (lax, potatis, broccoli och sås) sen åt vi glass sen kollade vi på en film som lovisa hade med sig. Den handlade om Aladdin :P. Sen spelade jag och lovisa fyra i rad, ag vann mest så hon ville inte köra mer ;P. Sen ritafe hon sen gick jag hem för jag skulle hämta gimmi från faster. Min faster lånade henne idag. Sen när jag ko hem så kollade jag på tv sen kom mamma hem då skulle hon kolla på nåt dåligt pogram då kollade jag på desperate housewives sen kom pappa hem och han hade med sig kinamat till mig och meda´ns jag åt gick dom för dom skulle fira min kusin som fyllde 29 den 2:a noveber. Sen efter att jag ätit klart så började vampire diaries så det kollar jag på nu eftersom jag missade det igår när jag var på tjejkvällen. Och alldeles nyss kom jag på att jag inte ens kollat klart på desperate housewives avsnittet jag kolla på innan pappa kom hem xP. Ska väll kolla på det efter vampire diaries. Men nu börjar det igen så hejdåå !!

Av Sofia Eriksson - 4 november 2010 23:44

Hej igen ! Innan jag loggar ut så tänkte jag slänga in lite fler filmtips !

Här kommer dom :

Filmtips # 1 : Rush Hour-filmerna

Poliskommissarien Lee (Jackie Chan) sänds från Hong Kong till USA för att undersöka kidnappningen av den kinesiska konsulen Hans dotter Soo Yung, som tränats i kampsport av Lee. FBI, som också arbetar på fallet, vill inte att en utomstående som Lee lägger sig i deras utredning vilket gör att de parar ihop honom Los Angeles-kriminalaren James Carter (Chris Tucker) - en komiskt arrogant polis med talets gåva. De två männen kommer inte alls överens men när de upptäcker att de utnyttjas försöker de lösa fallet tillsammans.

  


Filmtips # 2 : the spy next door

Bob ska göra ett sista uppdrag innan han kan pensionera sig och slå sig ner med sin granne. Hans enda problem är att grannens barn avskyr honom och när grannen hastigt måste ta ett flyg till sjukhuset där hennes pappa ligger passar Bob på att erbjuda sig att ta hand om dom 3 ungarna. Vilket var lättare sagt än gjort. Trots pensionen vill Bobs gamla kollega ha hjälp med en kodad fil, vilken tillhör en enormt farlig liga som nu vill ha den tillbaka.

  



Filmtips # 3 : Jungel George

Filmen handlar om att George bor i djungeln tillsammans med en samling apor, och andra djur, som är hans vänner. George är en vuxen man som kom till djungeln som barn när han slungades ur ett flygplan. En dag träffar han flickan Ursula (Leslie Mann), som är i djungeln på en expedition med sin fästman, Lyle van de Groot (Thomas Haden Church). Hon träffar George när han räddar henne undan ett lejon.

  


Filmtips # 4 : Timon och Pumbaa-filmerna och serien

Around the World with Timon & Pumbaa

Pumbaa träffas av blixten och tappar minnet. Timon gör sitt bästa för att hjälpa honom minnas genom att berätta om ett antal äventyr de varit med om tillsammans.

DVD-omslag (2005)

(menar inte bara den här filmen utan alla)


Filmtips # 5 : Anastasia

Filmen handlar om Anastasia, dotter till den ryska tsaren. När Anastasia är åtta år dödas hennes familj i ett uppror lett av den onde Rasputin, som har sålt sin själ för att få krafter att ta hämnd på tsaren och ätten Romanov. Tack vare kökspojken Dimitri lyckas Anastasia och hennes farmor, änkekejsarinnan Maria, fly från palatset. I ett försök att hoppa på ett tåg ut ur landet kommer de bort från varandra och Anastasia tappar minnet. Hon hamnar på ett barnhem där ingen vet vem hon är. Den enda ledtråden hon har från sitt förflutna är ett halsband där det står: "Tillsammans i Paris". När hon fyllt arton år skickas hon iväg att arbeta på en fiskfabrik, men ger sig istället av till St. Petersburg tillsammans med hunden Poka.

I St. Petersburg har Dimitri vuxit upp till att bli en professionell bedragare och letar tillsammans med sin kumpan Vlad efter en flicka att spela rollen som Anastasia. Anastasias farmor, som nu bor i Paris, har nämligen utsett en belöning till dem som kan hitta henne. En belöning som de båda bedragarna planerar att lura till sig. Efter ett antal misslyckade auditioner stöter de ihop med den riktiga Anastasia som de övertalar att ta rollen. De ger sig av mot Paris, ovetandes om att Rasputin är rasande över att en Romanov är kvar i livet.

Anastasia är baserad på verkliga händelser, men mycket av berättelsen stämmer inte överens med verkligheten. Exempelvis reduceras hela ryska revolutionen till en förbannelse från Rasputin. Änkekejsarinnan Maria bodde heller aldrig i Paris utan levde efter revolutionen i exil i Köpenhamn.









  


Jaa det var det, hejå, godnatt !! 

Av Sofia Eriksson - 4 november 2010 23:26

Hej ! Jag har precis kommit tillbaka från tjejkvällen hemma hos hanna !! Det var jätte kul ! Vi som var där : Hanna, Pernilla, Lidia och jag. Synd att Melissa och jessica inte kunde komma :(. Fast mer synd för dom haha ;). Åhh det var så kul ! Det måste vi göra om nån gång ! <33. Jag tog inga bilder för jag hade bara 1 ''plupp'' kvar av batteriet på mobilen och jag behövde det till att riga när pappa skulle hämta mig. Det började typ halv 5 och jag kom hem runt 10 eller 5 över 11. Men det har verkligen vart kul ! Aja men snart ska jag väl bara lata mig framför tv:n. Imorogn ska jag ju till min mormor och morfar för jag och min yngsta kusin Lovisa ska käka där. (Jag har börjat säga käka ofta nu, jag vet inte varför jag sa aldrig det förut bara äta, konstigt eller ??). Jag troor vi kommer äta lax ! Mumsigt ;). Sen kommer jag vara ensam hemma på kvällen för mamma och pappa ska ner på stan och fira min kusin som fyllde den 2:a. Men mamma blir inte borta så länge för klcokan 8 på morgonen på lördag ska vi vara nere på katthemmet ! Det ska bli kul ! Jag har saknat lilla Boa ;), (det är en katt som jag vill ha). Ledsen för den dliga uppdateringen men jag ska skärpa mig när skolan börjar. Okej men godnatt !!

  

Det här är lilla Boa som jag vill ha ! Han är bara 12 veckor. Vill ni se fler katter ?? Gå in på djurskyddet-eskilstuna.se ! Hejdåå

Av Sofia Eriksson - 4 november 2010 09:48

Hej ! Just nu sitter jag i vardagsrummet med min data och kollar på rachel ray. Det är sådär men det finns ingenting annat att kolla på. Igår var jag ju hos mormor och morfar och jag ska dit imorgon oxå. Igår installerade jag oxå the sims 3 på min data. Det gick så jag spelade några timmar igår :P. Det är faktiskt rätt så kul ! Men inte att spela flera utan bara själv. Just nu ska jag faktiskt ta och spela lite the sims 3. Såå hejdåå !!


Av Sofia Eriksson - 3 november 2010 15:39

Hejhej ! Just nu har jag vart hemma typ 45 minuter och kommit hem från mormor och morfar. Vi åt makaroner och köttfärssås och till efterrätt glass och choklad fingrar ! Muums :D. Just nu är jag helt upptagen torsdag - fredag ! Torsdag : vara med pernilla, hanna, lidia och melissa en ''tjejkväll'' asså ;), fredag : ska vara med min kusin och äta hemma hos mormor och morfar igen och sen på lördag ska jag till katthemmet. Mycket att göra ! Haha :P . Nyss kollade jag på despertae housewives och jag har lite huvudvärk :(. Ska väl ta någon tablett snart. Jag måste börja äta Omega3 igen varje morgon ! Jag gjorde det förut och då hade jag typ aldrig ont i huvudet men nu har jag slutat och då får jag ibland. Förut vågade jag inte ta dom eftersom dom är såå stora och ajg har svårt att svälja tabletter men jag är bra på det nu haha ;) Öva, öva, öva ! Nej skoja bara man ska inte ta mycket tabletter ! Jag vet faktiskt inte varför det är lättare nu :o. Men det är väl bara bra ?? Ja det tycker jag ! Haha :P, aja men ska gå och ta en huvudvärks tablett nu hejdåå !!

   ¨

Den här är väldigt bra ! Ta en om dan och man får ingen huvudvärk ! Ta inte för många bara ;).  Men allvarligt dom är bra och även om dom är så stora så kan man inte sätta dom i halsen för dom är så hala, om man känner att det går sakta så om man dricker lite mer vatten så poff så är det borta !! Köp dom !!

Av Sofia Eriksson - 3 november 2010 09:20

Ja, jag vet, guud vad tidigt jag är vaken ! Det började med att en viss person vid namn melissa smsade mig så jag vakna (20 över 8) och sen sa åt mig att logga in i msn så sedan typ halv 9 har jag och melissa chattat i msn och sen typ 20 minuter efter att vi började kom hanna så nu chattar jag, melissa och hanna. Oj nu är klockan 09.35, jag glömde blogga xP Aja men senare ska jag ju till min mormor och morfar och käka lunch såå jag måste gå och duscha nuu så hejdåå !!

Av Sofia Eriksson - 2 november 2010 17:59

Hej !! ust nu sitter jag och kollar på desperate housewives. Senare ör det ju dh och sen cougar town på tv. Ikväll klockan 21.00 på 5:an :D. Egentlgen vet jag inte vad jag ska skriva :/. Haha :P. Aja, just nu är jag rätt tråkig så hejdåå !!

Av Sofia Eriksson - 2 november 2010 16:05

Hej ! Jag vet, jag är uurdålig på att blogga just nu men jag orkar eller hinner inte. Som idag var jag och mamma hos veterinären med Busan. Hon skulle bara ta en spruta, det gick bra ! Sen har jag inte gjort så mycket... Okej men förlåt för att jag inte bloggat så mycket, dom senaste dagarna. Men jag vakna sent för jag somna sent tack vare en viss person som heter Melissa Quach -.-'' Jag höll på att somna typ halv 12 sen smsar hon mig och väcker mig sen smsade vi typ 40 minuter och efter det var jag vaken s det tog lång tid att somna ! Imorgon och på fredag ska jag och äta hos min mormor och morfar. Lunch asså. Sen får vi se vad jag gör på torsdag om jag är ledig då. Kanske är med några. Okej men måste gå, ska äta hejdåå !!

Presentation


Hej ! Välkommen till en 14årings perspektiv ! Denna blogg handlar om mitt liv och det som händer. Alltså min vardag, skolan och vänner. Hoppas du gillar den !

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards